Mimar Sinan Kimdir ? Mimar Sinan Cami

Mimar Sinan Kimdir ?




Mimar Sinan Kimdir ? Mimar Sinan Eserleri.


Mimar Sinan Kimdir ? Mimar Sinan Eserleri Nelerdir ? Mimar Sinan Camii, Mimar Sinan Cami.

Mimar Sinan gerçek ismiyle Sinaneddin Yusuf, Kayseri'nin Agrianos köyünde doğmuştur.Agrianos günümüzde Ağırnas Köyü olarak geçer. Doğum Yılı 1511'dir. Yavuz Sultan Selim döneminde devşirme olarak Istanbul'a gelmiş ve Yeniçeri Ocağı'na katılmıştır.Babası ise Abdulmennan'dır.

"Bu değersiz kul, Sultan Selim Han'ın saltanat bahçesinin devşirmesi olup, Kayseri sancağından oğlan devşirilmesine ilk defa o zaman başlanmıştı. Acemi oğlanlar arasından sağlam karakterlilere uygulanan kurallara bağlı olarak kendi isteğimle dülgerliğe seçildim. Ustamın eli altında, tıpkı bir pergel gibi ayağım sabit olarak merkez ve çevreyi gözledim. Sonunda yine tıpkı bir pergel gibi yay çizerek, görgümü artırmak için diyarlar gezmeye istek duydum. Bir zaman padişah hizmetinde Arap ve Acem ülkelerinde gezip tozdum. Her saray kubbesinin tepesinden ve her harabe köşesinden bir şeyler kaparak bilgi, görgümü artırdım. İstanbul'a dönerek zamanın ileri gelenlerinin hizmetinde çalıştım ve yeniçeri olarak kapıya çıktım"

Mimar Sinan Resimleri

Mimar Sinan Cami

Mimar Sinan Camii

Mimar Sinan

Mimar Sinan

Mimar Sinan

Üyeliğiniz yoksa yorum kısmındaki Yorumlama Biçiminden "Anonim" veya "Adı/Url" seçeneklerinden birini seçerek yorumunuzu yazabilirsiniz.Teşekkür Ederiz...